در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

نقش دعا در سلامت جسم و روح

نقش دعا در سلامت جسم و روح

دعا

دعا، فصل و ماه و زمان خاصی نمی ‌شناسد. تنها دلت که گرفت، تو دعا می ‌کنی به رسم دیرین؛ رسمی که یادگار سجاده مادر بزرگ است یا تسبیح پدر بزرگ یا آوای پیچیده در خانه‌های زمینی خدا.

 به هر دین و آیینی که باشی، فرقی نمی‌ کند و همین که دعا جاری شد از میان دلت و راهی باز کرد به سوی آسمان بدون این که به انتظار استجابتش بنشینی، دعا را استجابت شده می ‌یابی.

در عصری که مجازها دست بر واقعیت‌ها انداخته ‌اند و واقعیت ‌ها تنها در 24 ساعت روز خلاصه می‌ شوند و راه به حقیقت نمی ‌برند دانشمندان بسیاری در سراسر دنیا دست به تحقیقاتی درباره "دعا" زده‌اند و حاصل، نتایجی باورنکردنی است.

 

 

دعا برای گلبول‌های قرمز

محققان در "سن آنتونیوتگزاس" از 32 نفر نمونه‌ خون گرفتند و تعدادی از گلبول‌ها را در محلولی قرار دادند که موجب ورم‌ و ترکیدن آن ها می ‌شد. محققان همزمان با این آزمایش از عده‌ای خواستند تا برای حفظ گلبول‌های قرمز دعا کنند و برای تجسم بیشتر، تصاویری رنگی از گلبول‌ها به آن ها دادند و در کمال شگفتی مشاهده کردند دعا و نیایش به طرز شگفت ‌آوری روند ترکیدن گلبول‌ها را کند کرد.

دعا برای آرامش

در تحقیق از عده‌ای خواستند تا برای آرامش افرادی که در اتاق دیگر قرار دارند دعا کنند و نتیجه این بود که افراد دیگر بدون این که بدانند مورد دعا قرار گرفته ‌اند آرام‌ تر شدند. حتی همین نتیجه هم مورد بررسی قرار گرفت و دیده شد در طول زمان به ‌دنبال وقایعی چون شکست‌های فردی، جنگ و درگیری که سیستم ایمنی بدن به خطر می ‌افتد و احتمال مبتلا شدن به بیماری‌ های قلبی ، سکته، اختلال ‌های روده و زخم‌ های گوارشی بیشتر می‌ شود، با انتقال احساس آرامش از فردی به فرد دیگر سیستم دفاعی بدن به صورت غیرمستقیم تقویت می‌ شود.

امواجی که دعا از آن ها می ‌گذرد

امواج مغزی

"جک ‌استاکی" یکی از پروژهشگران دعا درمانی است که تاثیر دعا را بر میدان‌ های الکترومغناطیسی بدن بررسی کرده است.

آزمایش او به این ترتیب بود که میزان فعالیت الکتریکی در مغز و سطح بدن افراد را در آزمایشگاه خود زیر نظر گرفت، در حالی که هزاران کیلومتر آن طرف ‌تر در کالیفرنیا گروه‌ هایی مذهبی برای این افراد دعا می ‌کردند. نتیجه مطالعه‌ باز هم‌ شگفت ‌آور بود:

 چرا که بین میزان فعالیت الکتریکی بدن کسانی که برایشان دعا شده بود و افرادی که برایشان دعا نشده بود، اختلاف فاحشی وجود داشت.

تاثیر دعا روی خود فرد

تاثیر دعا روی خود فرد چگونه است؟ در سال 1993 یعنی چیزی حدود 15 سال قبل، تحقیقی روی 10هزار کارمند دولتی در طول 26 سال انجام گرفت که در بین آنها، هم افراد اهل دعا بودند و هم کسانی که دعا نمی کردند. مشاهده شد میزان مرگ و میر افرادی که دعا نمی کردندبه خاطر مشکلات قلبی و عروقی بسیار بیشتر از افرادی بود که اهل دعا بودند.

همچنین در سال 1995 تحقیق دیگری روی 250 نفر که عمل جراحی قلب باز کرده بودند انجام شد و دانشمندان در کمال حیرت دیدند آن دسته افرادی که از ارتباط مذهبی و حمایت اجتماعی بیشتری برخوردار بودند، 12 بار کمتر از آن هایی که فاقد این ارتباط بودند با مرگ دست به گریبان شدند.

به غیر از تحقیق روی کسانی که عمل‌های جراحی سنگین داشتند، این تحقیقات روی افراد عادی هم انجام گرفت و دیده شد در میان افرادی که عادت به انجام امور مذهبی از قبیل دعا و نماز داشتند، بیماری افسردگی شیوع کمتری داشت.

دعا و علم فیزیک کوانتوم

التیام فشار خون بالا ، درمان زخم و جراحت، به حداقل رساندن حملات قلبی، بهبود سردرد و اضطراب از دیگر نتایجی بود که تحقیقات برای آثار دعا به ثبت رساند تا جایی که امروز افراد زیادی از طریق اینترنت، درخواست های خود را برای گروه‌های مذهبی می ‌فرستند، هر چند هنوز به‌‌ طور دقیق مشخص نشده است که مکانیسم این عمل چگونه است، اما تئوری ‌ها و حدس و گمان ‌های بسیاری در این ‌باره وجود دارد تا جایی که "دوسی" متخصص دعا و درمان، نقش علم فیزیک کوانتوم را در این ‌باره بسیار موثر می داند.

تحقیقی روی 91 هزار نفر در مریلند انجام گرفت که نشان داد افرادی که به طور منظم به کلیسا نمی ‌روند، بیشتر از دیگر افراد به خاطر بیماری‌ های قلبی جان می‌ سپارند و اقدام به خودکشی در بین این افراد، 53 درصد بیشتر است.

جالب این که در آمریکا 30 مرکز آموزش پزشکی، درس‌های تاثیر ایمان در پزشکی را ارایه می ‌دهند و عده‌ای از پزشکان معتقدند اگر قبل و بعد از جراحی یا پیش از شروع درمان بیمار، برای بهبود او دعا شود، این روند در بهبود بیمار بسیار تاثیرگذار است.

دعا در تمام ادیان الهی

دعا

گذشته از نتایج علمی که درباره دعا به اثبات رسیده، اگر به آیات و روایات رجوع کنیم، می ‌بینیم که در تمام ادیان الهی انسان به "دعا کردن" تشویق شده است.

رسول ‌اکرم (ص) در‌ این‌ باره می ‌فرمایند: "با دعا کردن می ‌توان از مقدرات الهی رهایی یافت."

و یا جایی دیگر از ایشان نقل است که: "دعا مغز عبادت است."

مسیحیان هم بسیار به خواندن دعا اعتقاد دارند، چرا که در کتاب مقدس ‌شان انجیل به این امر توصیه شده‌اند و دعا در دین مسیحیت جایگاه ویژه‌ای دارد، تا جایی که ارتدوکس‌ها به‌ طور سنتی در گوشه ‌ای از خانه، در مقابل شمایلی از عیسی مسیح، چراغ یا شمعی روشن می‌ کنند و دعا می‌ خوانند.

یهودیان هم در کتاب مقدس خود بسیار به دعا کردن و راز و نیاز با خدا تشویق شده‌اند تا جایی که در این ‌باره می‌ خوانند: "هر آن ‌کس که ترس خدا در دل اوست، سخنانش شنیده می ‌شود و دعایش مستجاب می ‌‌شود."

خط آخر

...... زمزمه‌های آرام‌ نیایش روی ماسه ‌های ساحل زندگی غلت می‌ خورند و ماسه‌های غبار گرفته به پاکی زمزمه ‌ها شسته می ‌شوند.

دستان بلند بر آسمان امیدواری، همچون پرنده‌های رها از دام زمین می ‌گریزند و صدایی به گوش می رسد که: "بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را."

نظرات 13 + ارسال نظر
شیما شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:33 ق.ظ http://www.glseek.com/meta_search_box.html

سلام دوست عزیز. از سایت خیلی خیلی خوبتون تشکر می کنم . منم برا زیبا شدن سایتتون بهتون توصیه می کنم که یکی از 18 نوع سرچ باکس موتور جستجوگر قدرتمند glseek را که واقعا خیلی خیلی خوشکلن در سایت خودتون قرار دهید. نمونه و کد این سرچ باکس را می توانید در سایت اصلی موتور جستجوگر به آدرس زیر مشاهده کنید.بعد از گرفتن کد میتونید کد رو مثلا در قسمت "ویرایش قالب" و یا هرجای دیگر سایتتون قرار دهید.

http://www.glseek.com/meta_search_box.html

علیکم السلام ؛
چشم حتما خدمت می رسیم

موفق باشید

محمداراسته یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:06 ق.ظ

باسلام وصبح بخیر
اری دوست عزیزبنده ازهمین جا به دعا کردن شروع کردم دعای خیر درحق شما عزیز
دروبلاک ازادی واندیشهودعای خیر درحق بینندگان وخوانندگان وبلک وهمه مسلمانان ودعای خیر همراه ارزوی سلامتی ازدرگاه خداوند برای همه
اری عزیزدعای خیر مادران مان که دعاکردندفرزندم الاهی پیرشی واگربقیه دعاها کارگرنباشند ولی این یکی درباره بسیار صدق کرده است وبازهم دعای خیربرای خودمان که خدایاعاقبت مان چندصباح دیگر که درین دنیازندگی میکنیم به خیر وخوشی تمام شود

علیکم السلام ؛
به امید قبولی دعای شما
موفق باشید .

رحیم همتی یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:29 ق.ظ http://www.tinhemati.bligfa.com

ایران سی سال پس از انقلاب
مطالعه کنید و نظر بدهید[گل]

گرچه این سایت سیاسی نیست
ولی ولی نظر شمارا تایید
میکنم

مریم گلی سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:52 ب.ظ http:// shokohemehrban.blogfa.com

سلام دوست من. از این که به وب من سرزدید ممنونم. براتون آرزوی موفقیت می کنم. وبلاگ جالبی دارید. خیلی مطالب خوب و پر محتویی دارد.
من هم یک روزنامه نگارم. وبه نوشتن خیلی علاقه دارم. حس می کنم نوشتن انسان را سبک می کند واندیشه را بارور می سازد.
برایتان صمیمانه آرزوی سلامتی و پیروزی دارم.

علیک السلام ؛
از لطفتون بسیار ممنونم
موفق باشید .

محمد سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 03:35 ب.ظ http://chera2chera.blogfa.com/

دوست عزیز سلام

با دوعنوان به روزم

درقرآن اخلاق نداریم

انتخاب مسلمانان خشونت ، از حق گریزان

از شما به عنوان فردیکه ادعای دینی دارد دعوت می کنم

دراین ارتباط پاسخ دهید که چرا دینداران خشونت را انتخاب کرده اند

ودر بینش ورفتار خود از این مسئله استفاده می کنند

این همه ابزار ووسایل فشار درنگاه ورفتار آنها برای چیست---

درمورد این ژستتان به نظر من از آنجایکه این علم قطعی نیست بهتر است نسبت به دین فعلا مطرح نگردد

علیک السلام دوست عزیز؛

در قرآن اخلاق نداریم برایم تعجب
انگیز بود
حتما خدمت خواهیم رسید .
موفق باشید

مریم سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:39 ب.ظ

سلام ؛؛؛
جالب نوشته اید

علیک السلام
باتشکر از شما

مریم گلی چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:04 ق.ظ http:// shokohemehrban.blogfa.com

سلام. صبح بخیر. امیدوارم حالتان خوب باشد.
واقعا از نوشته ی بالا با مضمون" درقرآن اخلاق نیست" خیلی تعجب کردم. این فرد یا اطلاعات بسیار کمی دارد. یا قدرت تجزیه وتحلیل پایینی. یکی از مهمترین علت های نزول کتب آسمانی چیزی نبوده است بجز تعلیم اخلاق صحیح زندگانی وچگونگی برخورد با همنوع.
حال چطور چنین چیزی ممکن است. من آدم خیلی مذهبی وداغی نیستم. یک آدم معمولی هستم که حتی گاهی نمازم هم متاسفانه قضا می شود. ولی درزندگی هیچوقت مسائل را با هم نباید قاطی کرد. چرا که برخی مصیبت ها ومشکلاتی که دردنیای فعلی شاهد آن هستیم تقصیر خداوند ودین ودیانت نیست. متاسفانه عده ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود در ادیان ومذاهب مختلف آنرادستاویز قرار داده اند. و حتی با تحریف کلام آسمانی حال درهر کدام از کتب ادیان که می خواهد باشد با به جان هم انداختن انسانها سعی دررسیدن به خواسته های غیر مشروع خود را دارند. البته این را هم بگویم زمانی ضرب المثل تفرقه بینداز وحکومت کن شکل می گیرد وبه کرسی می نشیند که ارزیابی عدم آگاهی وهوشمندی مردم آن سرزمین متاسفانه مثبت درمی آید و معلوم می شود که قدرت تجزیه وتحلیل کم است وبه جای عقل چیزهای دیگری درذهن آن مردمان حکومت می کند. یعنی ساده اندیشی مطلق.
بنابراین به این آقا یا خانم عزیز می گویم اول خوب در ادیان آسمانی غور و مطالعه نمایید سپس حریف بطلبید.
با تشکر وسپاس فراوان.

علیک السلام
اولا :مااز حضورتان در این وب نهایت تشک میکنیم
ثانیا : ما بهمه افکار واندیشه ها احترام میگذاریم
اگر مطلبی را نپسندیم ولی به احترام قائلیم
ثالثا : بهتر همان بود که در وب خودشون تشریف بردید
نظرتون را مطرح میکردید .
برایتان آرزوی موفق داریم
موفق باشید

مریم گلی چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:19 ق.ظ http:// shokohemehrban.blogfa.com

ببخشید چرا وب من پیش شما باز نمی شه؟

من یکبار هرچه کردم باز نشد اما
الان مشکل ظاهرا رفع شده است

رضاسعیدی چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 06:53 ب.ظ http://kamseda.blogfa.com

نفس دعا درسرشت انسان است مسلمان ونصارا وکافروزرتشتی همه به موقع نیاز به قدرت مطلق پروردگار بی چون وچرا دستشان بدعا بلند میشود
حتی آن بت پرست هم امید دارد خدایش دعایش را مستجاب کند
درپناه خداوند باشید

درسته حق باشماست
موفق باشید

مریم گلی پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:45 ب.ظ http:// shokohemehrban.blogfa.com

سلام. می خواستم عمیقا از شما عذر خواهی کنم . حق با شما دوست عزیز وبزرگوار من است . من باید آن حرف ها را به خود محمد می گفتم. اگر از من ناراحت شده اید باز هم از شما پوزش می طلبم. امیدوارم مرا ببخشید.

مرسی. از بزرگواریتان.
یا حق

علیکم السلام
خواهش میکنم
موفق باشید

جرون شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:33 ق.ظ http://www.joroon.blogfa.com


سلام. باز هم مفید و جالب.
برایتان دعای خیر می کنم.
موفق باشی

علیک السلام
ممنون ومتشکر
موفق باشید

جناح طنز شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:09 ب.ظ http://www.janah-tanz.blogfa.com

سلام دوست عزیز امیدوارم حالت خوب باشد اینجانب مدیر وبلاگ جناح طنز در نظر دارد با شما همکاری کند خوشحال می شویم اگه به ما سر بزنید و با نظراتتان ما را خوشحال کنید

علیک السلام
ممنون اط حضورتان
موفق باشید

مریم گلی دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:16 ب.ظ http:// shokohemehrban.blogfa.com

سلام. آپ. قدم رنجه کنید.

علیکم السلام ؛
چشم خدمت خواهیم رسید
موفق باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد