در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

عروسی که خودش برای عروسیش حاضر نشد

بسم الله الرحمن الرحیم  

ماداریم با سال ۲۰۰۹ میلادی خداحافظی میکنیم .سال۲۰۰۹ سالی پرفراز ونشیبی درتاریخ بشریت بود .دراین سال شهر قدس در فلستطین را پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی کردند .این جشن دراکثر شهرهای اسلامی وعربی برگذارشد امامتاسفانه این جشن در شهرقدس اجازه برگذاری آنرا ندادند .واین شهر زیر چکمه های یهود همچنان خرد میشود .  

بهمین مناسبت اشاراتی به تاریخ فلستطین داریم .

فلسطین سرزمین مقدس ادیان آسمانی بوده و مورد توجه و منازعه یهودیان، مسلمانان و مسیحیان است. بخاطر فلسطین جنگهای مشهور صلیبی بین مسیحیان و مسلمانان در سال 1095 میلادی در گرفت و سالیان درازی پیروان این دو دین آسمانی بروی هم شمشیر کشیدند. در همین سرزمین است  که حضرت عیسی علیه السلام و خیلی از پیامبران خدا بدنیا آمدند. یهودیان ادعا دارند که در فلسطین و مناطق اطراف آن که شامل مصر، اردن، لبنان و سوریه می شود یهودیان می زیسته اند و در این مناطق یهودیها هزاران سال تاریخ دارند؛ برعکس فلسطینی ها این ادعا رد می کنند. در هر صورت فلسطین سرزمین باستانی و مقدس است و جای تاسف است که چنین مکان مقدسی میدان خشونت، کشتار، ظلم و نفرت شده است.

در تشکیل کشور یهود و برسمیت شناختن دولت اسرائیل و ادامه خشونتها، قدرتهای استعماری جهان نقش اساسی داشته اند.  پس از جنگ جهانی اول در سال 1917 قوای انگلیس وارد فلسطین شدند و این منطقه را از کنترل امپراتوری عثمانی خارج ساختند. ناسیونالیستان عرب که نمی خواستند ترکان عثمانی بر آنها حکومت کنند در جنگ جهانی به کمک برتانیا شتافتند و علیه مسلمانان ترک با حمایت بریتانیا جنگیدند. سر انجام امپراتوری اسلامی عثمانی آنوقت اراضی عرب نشین خود را از دست داد و آن مناطق به شمول فلسطین، تحت قلمرو بریتانیا قرار گرفت. در آغاز جنگ جهانی اول در سال 1914 کشورهای با قدرت اروپایی مانند بریتانیا، فرانسه و ایتالیا طرح پنهانی تقسیم امپراتوری عثمانی را ریختند و پس از شکست امپراتوری عثمانی ، انگلیس و فرانسه در سال 1916 بر سر تقسیم خاورمیانه با هم به توافق رسیدند که این معاهده بنام معاهده سایکیس- پیکوت 1916 یاد می شود. 1

کشور و دولت اسرائیل توسط بریتانیا ایجاد شد و این هدیه ای بود به اعراب ناسیونالیست که علیه برادران مسلمان ترک خود و خلیفه مسلمان عثمانی شوریدند و دست دوستی و کمک بسوی بریتانیا دراز کردند. تاریخ حکایت از آن دارد که در دوم نوامبر سال 1917 سکرتر وزارت خارجه بریتانیا آقای جیمز آرتور بالفور2 طی نامه ای به لورد والتر روتچیل3 از رهبران سازمان سهیونیستی انگلیس اعلان داشت که دولت انگلیس از ایجاد کشور مستقل یهود در سرزمین فلسطین حمایت می کند و این  اعلامیه در تاریخ بنام "اعلامیه بالفور 1917"  یاد می شود. 4  سال 1917 همزمان است با اشغال فلسطین توسط قوای بریتانیای کبیر که از مصر وارد آنجا شدند.

در سال 1922 طرح موسوم به کاغذ سفید5 از سوی دولت انگلیس که مشهور به طرح چرچیل نیز است برای ایجاد کشور یهود در فلسطین اعلان شد . در سال 1992 قانونی در 28 ماده 6 از سوی دولت بریتانیا در مورد فلسطین وضع شد که ماده چهارم این قانون سازمان سهیونیستی یهودیان را برسمیت شناخته و به آن سازمان در مسایل اقتصادی، اجتماعی و دیگر فعالیتها برای تاسیس کشور ملی یهود در فلسطین قانونیت داده است و بطور کاملا" واضع در این ماده قانون نوشته شده است که این سازمان به یهودیان در تشکیل دولت ملی شان در فلسطین کمک کند. (ماده 4 قانون دولت بریتانیا برای فلسطین 1922). ماده 6 همین قانون چنین حکم می کند که اداره حکومت در فلسطین ملزم به تشویق یهودیان برای مهاجرت به فلسطین با همکاری سازمان سهیونیستی یهودیان و ایجاد سهولتهای لازم می باشد. (ماده 6 قانون دولت بریتانیا برای فلسطین 1922).

در تاریخ فلسطین دیده می شود که به هر مهاجر یهودی پول هنگفتی برای تشویق به مهاجرت شان به فلسطین داده می شده است که رقم آن بین 500 تا 1000 پوند بود. در آن زمان این پول مبلغ قابل توجه برای تشویق یهودیان برای مهاجرت بوده است.

ماده 7 قانون 1922 بریتانیا برای فلسطین، حکم می دهد که اداره فلسطین باید برای یهودیانی که فلسطین را برای مسکن دایم خود اختیار می کند تابعیت دهد (ماده 4 قانون دولت بریتانیا برای فلسطین 1922). حقوق و حمایت یهودیان در دیگر مادهای این قانون نیز ذکر شده است، البته در این قانون به حقوق ساکنان غیر یهود در فلسطین نیزاشاره شده است که می توان از داشتن آزادیهای اساسی آنها نام برد.

الزاما" باید گفت که امپراتوری عثمانی با تمام نواقصی که داشت عظمت جهان اسلام بود و اگر این امپراتوری شکست نمی خورد هرگز مسلمانان به این خواری و خفت دچار نمی شدند. قدرتهای اروپایی آرزوی نابودی امپراتوری عثمانی را داشتند که این ارزوی شان در جنگ اول جهانی بر آورده شد. اعراب ملی گرا برای کسب استقلال شان از جنگ اول جهانی استفاده کرده و با حمایت بریتانیا و دیگر کشورهای غربی با سربازان عثمانی جنگیدند و در سقوط امپراتوری عثمانی نقش داشتند. سر انجام اعراب به دام استعمار بریتانیا و فرانسه و ایتالیا افتادند. از سوی دیگر همین بریتانیا که دست اعراب را در جنگ علیه امپراتوری عثمانی گرفته بود، در تشکیل و توسعه و برسمیت شناختن دولت یهود در فلسطین نقش اول و کلیدی را داشت، طوریکه می شود گفت بریتانیا پدر اسرائیل امروزی است. 

نظرات 2 + ارسال نظر
محمداراسته دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:29 ب.ظ

باسلام
وعرض ارادت چه خبرکم پیدا

خوشهال شدم بعدازمدتی هرچنددیردست به قلم شدید
وخوشهال برکه سری به بنده زدید انشالله هستیم درکنارشمامطلب رامیخوانم
موفق باشیدوپیروز

teryak پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:01 ب.ظ http://teryak.blogfa.com

سلام با موضوع جدیدی بنام عکسهایی از اعتیاد ۲بروزم
منتظرم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد