در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

جنگهای صلیبی 1095 - 1291 علل

جنگهای صلیبی اوج حوادث قرون وسطی و شاید جالبترین واقعهای بود که در تاریخ اروپا و خاور نزدیک روی میداد. اکنون دو دین بزرگ جهان، اسلام و مسیحیت، بعد از قرنها مناظره، سرانجام آن را به حکمیت نهایی بشر - یعنی به میدان جنگ - واگذار میکردند. تمام ترقیات قرون وسطایی، جمیع عرصه بازرگانی و جهان مسیحی، همه شور اعتقاد مذهبی، و کلیه قدرت فئودالسیم و فریبندگی شوالیهگری در دویست سال جنگی که برای روح بشر و منافع بازرگانی در گرفت به اوج کمال و ذروه اعتلا رسید. اولین علت مستقیم جنگهای صلیبی پیشتازی ترکان سلجوقی بود. دنیا خود را با سلطه مسلمانان بر خاور نزدی وفق داده بود; خلفای فاطمی مصر در حکومت بر فلسطین طریق مدارا پیش گرفته بودند و، صرف نظر از چند واقعه استثنایی، فرقه‌های مسیحی آن سامان از آزادی زیادی در پیروی از تعالیم دینی خویش برخوردار بودند. حاکم، خلیفه دیوانه قاهره، کلیسای قیامت را ویران کرده بود (1010) لکن خود مسلمانان مبالغ معتنابهی خرج تعمیر مجدد آن کرده بودند. در سال 1047، جهانگرد و شاعر ایرانی، ناصر خسرو، کلیسای مزبور را چنین توصیف کرد: ((... جایی وسیع است چنانکه هشت هزار آدمی را در آن جای باشد، همه را به تکلف بسیار ساخته از رخام رنگین و نقاشی و تصویر، و کلیسا را از اندرون به دیباهای رومی آراسته و مصور کرده و بسیار زر طلا بر آنجا به کار برده، و صورت عیسی علیهالسلام را چند جا ساخته که بر خری نشسته است.)) این فقط یکی از کلیساهای متعدد در بیتالمقدس بود. زایران مسیحی حق داشتند آزادانه به اماکن متبرکه رفت و آمد کنند;سالیان سال بود که زیارت فلسطین نوعی عبادت یا کفاره محسوب میشد; همه جای اروپا، انسان کسانی را میدید که برگهای نخل فلسطین را چلیپاوار، به نشانه زیارت از اماکن متبرکه، زیور تنپوش خویش میکردند; پیرز

پلومن1 معتقد بود که این قبیل افراد ((رخصت داشتند که از آن پس تمام عمر سخن دروغ بگویند.)) لکن در 1070 ترکان بیتالمقدس را از چنگ فاطمیان بیرون آوردند، و زایران مسیحی از این پس ناقل روایاتی بودند درباره تعدی ترکان و بیحرمتی آنها نسبت به اماکن متبرکه. طبق روایتی قدیمی که صحت آن مسلم نیست، یکی از زایران به نام پیر لومیت (پیر منزوی) از جانب سیمون، بطر بیتالمقدس، نامهای نزد پاپ اوربانوس دوم به رم آورد که در طی آن تعقیب و آزار مسیحیان فلسطین بتفصیل بیان، و از پاپ عاجزانه تقاضای کم شده بود (1088) .

دومین علت مستقیم جنگهای صلیبی تضعیف خطرناک امپراطوری بیزانس بود. امپراطوری مزبور مدت هفت قرن میان تقاطع بزرگراه‌های اروپا و آسیا قرار داشت و مانع تهاجم لشکریان آسیایی و خیل جماعات چادر نشین استپها به اروپا بود. اکنون این امپراطوری بر اثر نفاقهای داخلی، بدعتهای مخرب، و شقاق 1054 که مایه جدایی آن از غرب شده بود، آن قدر ضعیف بود که دیگر نمیتوانست موفق به انجام این امر خطیر تاریخی شود. در حالی که بلغارها، پچنگها، کومانها، و روسها بر دروازه‌های اروپایی آن هجوم میبردند، ترکان مشغول تکه تکه کردن ایلات آسیایی آن امپراطوری بودند. در 1071 سپاهیان بیزانس تقریبا در مناذگرد تارومار شدند.

ترکان سلجوقی ادسا [الرها یا اورفه]، انطاکیه (1085)، طرسوس، حتی نیقیه را تسخیر کردند و از آن سوی بوسفور چشم بر خود شهر قسطنطنیه دوختند. امپراطور آلکسیوس اول (1081 - 1118)، با امضای عهد نامه خفت آوری، بخشی از آسیای صغیر را نجات بخشید، لکن برای مقابله با هجومهای بیشتر فاقد قوای نظامی بود. اگر قسطنطینه به دست ترکان میافتاد، تمامی اروپای خاوری در برابر لشکریان آنها مفتوح میشد و فتح تور (732)2 بی نتیجه میماند. آلکسیوس غرور مذهبی را فراموش کرد، سفرایی نزد پاپ اوربانوس دوم و شورای پیاچنتسا گسیل داشت،اروپای لاتین را تشویق کرد او را در هزیمت دادن ترکان از اروپا یاری کند.

آلکسیوس میگفت که مبارزه با این جماعت کفار در خا آسیا عاقلانهتر خواهد بود تا آنکه دست روی دست نهند و منتظر سیل آنها از طریق شبه جزیره باکان به پایتختهای اروپایی باشند. سومین علت مستقیم جنگهای صلیبی حس جاهطلبی شهرهای ایتالیایی مانند پیزا، جنووا، ونیز، و آمالفی بود که میخواستند دامنه قدرت تجاری روز افزون خود را بسط دهند. هنگامی که نورمانها سیسیل را از دست مسلمانان بیرون آوردند (1060-1091) و لشکریان مسیحی

حوزه حکمت مسلمین را در اسپانیا کاهش دادند(از 1085 به بعد)، مدیترانه باختری به روی بازرگانان مسیحی باز شد. شهرهای ایتالیایی از راه بنادر صادرکننده کالاهای داخلی و مصنوعات ورای آلپ ثروتمندتر و نیرومندتر شدند و در صدد برآمدند به برتری مسلمانان در مدیترانه خاوری پایان داده، بازارهای خاور نزدیک را به روی امتعه اروپای باختری بگشایند. اطلاع نداریم که این سوداگران ایتالیایی تا چه حد به شخص پاپ تقرب داشتند.

تصمیم نهایی از جانب خود اوربانوس گرفته شد. این فکر به مخیله سایر پاپها هم خطور کرده بود. مثلا ژربر، که به اسم سیلوستر دوم مقام پاپی را احراز کرد، از عالم مسیحیت خواستار نجات بیت المقدس شد، و بنا به اصرار او جماعتی از مبارزان مسیحی بینتیجه قدم به خاک سوریه گذاشتند (حد1001). گرگوریوس هفتم در گرماگرم مبارزه منهدمکنندهای با هانری چهارم گفته بود: ((جان بر کف نهادن در راه نجات اماکن متبرکه در نظر من به مراتب خوشتراست تا حکومت بر عالمی.)) هنگامی که اوربانوس در مارس 1095 ریاست شورای پیاچنتسا را به عهده گرفت، آتش آن مبارزه هنوز سرد نشده بود. در این شورا اوربانوس به حمایت از تقاضای سفیران آلکسیوس سخن گفت، اما توصیه کرد تا مجمع عظیمتری به نمایندگی از جانب قاطبه مسیحیان برای اعلام جنگ علیه اسلام تشکیل نشده است، در گرفتن تصمیم شتاب نورزند. احاطه وی بر اوضاع زیادتر از آن بود که تصور کند در چنین امر خطیری، در یک سرزمین دور دست، پیروزی مسیحیان قطعی باشد. بی شک اوربانوس پیش بینی میکرد که جنگجویی نامرتب بارونهای فئودال و دزدان دریایی نورمان را به صورت مبارزهای مقدس در آورد و اروپا و امپراطوری بیزانس را از خطر مسلمانان برهاند. آرزوی اوربانوس آن بود که کلیسای شرقی را دوباره به زیر سلطه حکومت پاپی، و عالم مسیحی را به صورت جهان نیرومندی تحت فرمان پاپها در آورد و بار دیگر شهر رم را به پایتخت جهان مبدل کند. این مفهوم ذهنی ناشی از نهایت دولتمردی بود.  

این بحث ادامه دارد ..............

نظرات 7 + ارسال نظر
جمکو جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:38 ب.ظ http://jomako.blogfa.com

با سلام وخسته نباشید خدمت مدیریت وبلاگ
وباعرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو خورشیدی به شما و خانواده محترمتان و همه بازید کندگان محترم امیدوارم سال نو سالی خوب و خوش وپر از مهر و محبت رادر پیش داشته باشین با امید موفقیت به همه دوستان و هموطنان

شاد پیروز و خندان باشید

ندای قران جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:46 ب.ظ http://www.tahrui.blogsky.com

من در سن 12 سالگی از خانوده‌ام فرار کردم و زندگی‌ام را به تنهایی در پیش گرفتم (!!) تا این که به این مقام و منزلت رسیدم و شهره آفاق و میلیونر شدم.
دوباره مجری از وی پرسید : آیا شما 3 مرتبه رسما و 4 مرتبه عرفا ازدواج کرده‌اید؟
گفت : «خیر، بلکه 4 مرتبه رسما و 7 مرتبه عرفا ازدواج نموده‌ام[مجله البیان (141) ص (39).]»
آری! در ماه مبارک رمضان این گونه برنامه‌ها با زیرپا گذاشتن تمام اصول و مدارج اخلاقی به اجرا گذاشته می‌شود.
همچنین میزبان یکی از زنان هنرپیشه بود، از ایشان پرسیدند که چند مرتبه ازدوج کرده است؟

در جواب گفت : رسما 4 مرتبه، اما شماری از ازدواج‌های عرفی را به خاطر ندارم!
دوباره از او پرسیدند : چرا این همه تعداد؟ ممکن است عیب از مردان بوده باشد؟
گفت : «خیر، بلکه عیب در نظام ازدواج است، زیرا آن یک نظام کهنه و عقب مانده است که زمان آن از بین رفته و نابود شده است»
(یعنی با زمان پیشرفته فعلی سازگاری ندارد. مترجم)
منظور او نظام ازدواج اسلامی است. که با اعمال ننگین خویش این چنین اظهار عقیده نموده و از شریعت اسلام ایراد می‌گیرد. سپس به این جرأت‌شان افزوده و آنها را با تکرار ملاقاتهای بعدی در سال آینده در همین تاریخ در برنامه‌هایشان تحت عنوان (راز برتری!!) تشویق می‌نمایند و این نمونه‌ها را تحت عنوان این که اینها ستارگان جامعه هستند، پخش می‌کنند.
این نمونه‌های متعفّن و دیگر نمونه‌هایش راهنمائی کسانی هستند که قصد سقوط در بد کاریها و فحشا را دارند…
فرار از منزل… بدکاری و زنا… ایراد به شریعت الهی و لب‌گشایی و اعتراض بر مقرّرات آن.

خطرهای امنیتی لذت‌بردن از جرم و عادت کردن به آن
بزرگترین شبکه‌های ماهوا‌ره‌ای در ارائه فیلم های مجرمانه‌ای به نام فیلم‌های پلیسی و تکرار این برنامه در جلو چشم مردم با اختلاف طبقات و عمرشان منتشر می‌کنند، چنین برداشت می‌شود که ارتکاب جرایم در نزدشان امری عادیست، حتی جامعه صبح و شام به آن عادت کرده و آن در روی جامعه نفوذ کرده و به منزله یک رخداد روزمره در زندگی آنها قرار گرفته است.

قدرت دادن اوباشها در ارتکاب جرمهای سازمان یافته

ندای قران شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 07:06 ب.ظ http://www.tahrui.blogsky.com

بدانید که زنا زیان‌های فراوانی را در دنیا و آخرت به دنبال دارد، از جمله: 1- دخول جهنم و عذاب سخت. 2- از بین‌رفتن زیبائی و حسن و جمال. 3- فقر و تنگدستی. 4- کوری. 5- کم‌عمری. 6- عوض آن از فرزندانش, گرفته خواهد شد.


دانستی که زنا زیان‌های فراوانی را در دنیا و آخرت به دنبال دارد، حالا این داستان را بخوانید

:
مکن بد به فرزند مردم نگاه


که فرزند خویشت برآید تباه
سراز مغز و دست از درم کن تهی
چو خاطر به فرزند مردم دهی اهای جوان پولدار با ماشین مدل بالات دم در مدرسه دخترانه پرسه میزنی با وعده های انچنانیت دختر مردم قول میزنی به فکر خواهر مادر خودت باش .ایا راضی هستی یکی با خانواه ات این کارو بکنه پس چرا با ناموس مردم بازی میکنی.............. مکوب دری را که میکوبم درت را ..................... التماس دعاء سال نو مبارک باشه به تمامی دوستان انشاالله سالی خوبی داشته باشید یاحق

رامی بازگری شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:41 ب.ظ

سلام دوست عزیز
در دلت نور امید
درسرت شوربهار
خانه ات گرم زمهر
خنده ات ازته دل
روزگارت خوش باد
نوروز به شما وخانواده محترمتان
مـــــــــــــــــــــــــــــــــــــبارک باد

محمود- شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:52 ب.ظ http://soed-jonob.blogfa.com

سلام محمد گرامی

سال جدید و آغاز سال نو را خدمت شما صمیمانه تبریک
میگم.
سلام برسونین

دوستدار شما

محمود-سوئد

ندای قران دوشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:35 ب.ظ http://www.tahrui.blogsky.com

رسول اکرم (صلى الله علیه وسلم) ده صنف را که در کار مشروبات الکی دخالت دارند لعنت کرد: 1- کسیکه انگور را جهت شراب بفشارد. 2- کسیکه برایش فشرده شود، برایش ساخته شود. 3- کسیکه آنرا می ‌نوشد. 4- کسیکه آنرا حمل می‌ کند. 5- کسیکه برایش حمل می‌شود. 6- کسیکه آنرا بدگیران تعارف می‌ کند. 7- کسیکه آنرا می ‌فروشد. 8- کسیکه پول آنرا دریافت دارد. 9- کسیکه آنرا خریداری کند. 10- کسیکه برایش خریداری شود.

5- هر مسکری «مست کننده ‌ای» حرام است: (کل مسکر خمر وکل خمر حرام). «مسلم» هر مست کننده‌ی شراب است و هر شرابی حرام است.

6- نوشیدن عصاره اهل جهنم: «إن على الله عزوجل عهداً لمن یشرب السکران لیسقیه من طینة الخبال. فقالوا: وما طینة الخبال یا رسول الله؟ فقال: عرق أهل النار أو عصارة أهل النار». (مسلم)

خداوند عهد نموده که هر کس شراب مسکر بنوشد طینه الخبال را به وی بنوشاند. عرض کردند یا رسول الله طینه الخبال چیست؟ فرمود: عَرَق جهنمیان است.

7- نوشیدن آب جوش جهنم: «أقْسَمَ رَبّی عزوجل بعزته لایشرب عبد من عبیدی جرعة من خمر إلاَّ سقیته مکانها من حمیم جهنم». (احمد).

خداوند به عزت و جلال خود قسم خورده که هر کس از بندگانش جرعه ‌ای خمر «شراب» بنوشد خداوند بجای آن از آب جوش عرق جهنمیان بوی می‌ نوشاند.

8- نوشیدن از رودی که از مجرای ادرار زنان فاحشه جاری می ‌شود: «من مات مدمن الخمر سقاه الله جل و علا من نهر الغوطة. قیل وما نهر الغوطة؟ قال: نهر یجری من فروج المومسات یؤذی أهل النار ریح فروجهن». (احمد، ابن جبان و ابویعلى و الحاکم)

کسیکه بمیرد و دائم الخمر «شرابخوار دائمی» باشد خداوند وی را از رود غوطه می ‌نوشاند. گفته شد که رود غوطه چیست؟ فرمود: رودی است از شرمگاه زنان فاحشه جاری و جهنمیان از بوی آن در عذابند.

9- از دست دادن ایمان: «لا یشرب الخمر حین یشربها وهو مؤمن والتوبة معروضة بعد». (مسلم).

شرابخوار بهنگام نوشیدن شراب مؤمن نیست و توبه نیز از اوی رویگردان است. یعنی در آنوقت درِ توبه هم از او بسته شده است. «من زنى أو شرب الخمر نزع الله منه الإیمان». (الحاکم)

کسیکه مشروب می‌ خورد یا زنا می‌ کند خداوند در آن هنگام ایمان را از وی می‌ گیرد.

10- داخل بهشت نمی ‌شود: «ثلاثة لا یدخلون الجنة: العاق لوالدیه والمدمن على الخمر والمنان». (نسائی و حاکم)

سه طایفه وارد بهشت نمی ‌شوند 1- آزار دهنده پدر و مادر، 2- مشروب خوار دائمی. 3- منت گذار «کسیکه نیکی و خدمتی را که به دیگری کرده بر او منت می‌ نهد و بِرُخ او می ‌کشد».

11- از شراباً طهور نمی ‌نوشد: «من شرب الخمر فی الدنیا ثم لم‌ یتب منها حرّمها فی الآخرة». (البخاری).

کسیکه در دنیا شراب بنوشد و بعداً توبه نکند در آخرت از نوشیدن آن محروم می ‌شود.

12- شراب درد و بیماری است: «إنها لیست بدواء ولکنها داء». (مسلم). براستی شراب درمان نیست بلکه درد و مَرَض است

ندای قران سه‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:19 ب.ظ http://www.tahrui.blogsky.com

اى پدر و مادر عزیزى که ماهواره را همراه آن کانالهاى مبتذل به خانه میآورید و فکر میکنید که فرزندانتان ملائکه هستند و نمیتوانند قفل ماهواره را بشکنند، اگر از همان اول فکر اساسى را براى تربیت فرزندان خود نکنید عاقبت شومى را در راه خود خواهید دید زمانیکه کار از کار گذشته و دیگر راه برگشت نیست.

یک فرد هنگامى که به سن بلوغ

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد