در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

مقاله ای از وبلاگ تعبد؛

بسم الله الرحمن الرحیم  

مقاله ذیل از وبلاگ تعبد برگرفته است امیدوارم که مورد تو جه دوستان عزیز قراربگیرد . لطفا ادامه مطلب را بخوانید........ این هم آدرس وبلاگ تعبد

zxcv1115.blogfa.com

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا

آنها کسانى بودند که تبلیغ رسالتهاى الهى مى‏کردند و  از او مى ترسیدند و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند و همین بس که خداوند حسابگر اعمال  است!

در رساندن پیام الهی به مردم، رعایت نکته هایی موجب تاثیر گذاری بیشتر است . البته این بدین معنا نیست که اگر این نکته ها رعایت شود، حتما و بدون استثناء تبلیغ اثر خواهد داشت، زیرا بسیاری از انبیاء الهی با تمام وجود و با رعایت تمام شرایط، از دین خداوند تبلیغ کردند، ولی عده ای که زمینه هدایت در وجودشان نبود - مانند زمین شوره زار - این مجاهدت ها در آنان اثر نداشت و بلکه گاهی اثر منفی در آنان مشاهده شد . به قول شاعر ( بر سیه دل چه سود خواندن وعظ  .  نرود میخ آهنین در سنگ )

در هر حال اگر تبلیغ کننده قران   این شرایط را رعایت کند، موجب تاثیر گذاری بیشتر در اکثر مردم می گردد  . با مروری بر معارف قرآن و شیوه های تبلیغی این کتاب آسمانی به نکات ارزشمندی بر خورد می کنیم که در تبلیغ می تواند راهنمای مبلغان باشد . در این نوشتار به برخی از نکات به صورت مختصر و بدون شرح، اشاره می شود . حتما عزیزانی که سعی در تبلیغ پیام خدا  را دارند ، با دقت در این نکته ها به مطالب بیشتری دست خواهند یافت .

1- پیام قران روشن، ساده، روان و قابل فهم و درک برای همه می  باشد . از این رو مبلغ باید از بکار بردن عبارات و کلمات سخت و نا مانوس و غیر قابل فهم پرهیز کرد . زیرا قرآن کریم می فرماید: «وما علی الرسول الا البلاغ المبین » و بلاغ مبین یعنی پیامی که  به صورت روشن و بدون هر گونه ابهام است پس مبلغ هم باید از کتاب مبین ( قران )  تاسی بگیرد و به همان روش تبلیغ نماید .

2- فقط از خداوند باید گفت نه از هیچ کس دیگر . قرآن کریم می فرماید: «الذین یبلغون رسالات الله  » و البته پیام خداوند همان چیزی است که در قرآن بیان شده است . پس فقط از قرآن بگوئیم .

3- باید با ملایمت و نرمی با طرف مقابل سخن گفت و از بکارگیری تندی و خشونت پرهیز کرد ,  زیرا نرمی و ملایمت اثر و نتیجه مطلوب تری دارد . قرآن کریم می فرماید: «وقولا له قولا لینا لعله یتذکر او یخشی  » .

4- از اثر بخشی تبلیغ نباید نا امید بود هر چند طرف خطاب فرعون باشد . «لعله یتذکر او یخشی » .

5- تکیه گاه مبلغ در مقام تبلیغ فقط باید خداوند باشد . پس امید به کسی جز او نباید داشت . «علیه توکلت  » .

6- امید و حرکت مبلغ همیشه باید به سوی خداوند باشد . «والیه انیب » .

7- توفیق و مساعدت را فقط از خداوند باید خواست . «وما توفیقی الا بالله » .

8- دلسوز و جدی بودن و خود را برای نجات و هدایت مردم به آب و آتش زدن از ویژگی های مبلغان موفق است . «حریص علیکم  » .

9- در تبلیغ باید از روی عشق و علاقه و با محبت و مهربانی با مردم رفتار کرد . «رؤوف رحیم » .

10- در برابر دشمنان قسم خورده و بی رحم، باید قاطع و سازش ناپذیر و نسبت به مؤمنان باید مهربان و دلسوز بود . «اشداء علی الکفار رحماء بینهم » .

11- مبلغ باید با تمام وجود خود را از مردم بی نیاز بداند و به آنان اعلام کند که پاداش و مزدی نمی خواهد . «قل لا اسئلکم علیه اجرا » .

12- حلم و بردباری مبلغ باید بسیار بوده، مناسب، درست و صحیح برخورد کند . «انک لعلی خلق عظیم  » .

13- همه مبلغان باید به فکر انجام وظیفه باشند، نه به فکر اثر گذاری حتمی، فقط باید به وظیفه و تکلیف فکر کرد . «وما علی الرسول الا البلاغ  » .

14- شایسته است که مبلغ دینی با فصاحت صحبت کند، کلمات زیبا را به کار برد و از کلمات و عبارات غیر متعارف استفاده نکند . «واخی هارون هو افصح منی لسانا  » .

15- در برخورد با مشکلات جسمی، روحی، زیستی، اجتماعی و غیره باید محکم، ثابت و بدون سستی بود و در مقابل سنگ اندازی ها استقامت ورزید . «فاستقم کما امرت » .

16- مبلغ نباید همیشه اثرپذیر بوده و همرنگ محیط و مردم شود، بلکه در برخی از موارد باید مرز خود را از آنان جدا کند . «فقل لی عملی ولکم عملکم) » ، «لا اعبد ما تعبدون  » .

17- خیر خواهی در تبلیغ از ویژگی های پیامبران است . «ابلغکم رسالات ربی وانصح لکم  » .

18- در مقام تبلیغ باید امانت را رعایت کرد . «ناصح امین » .

19- هدف مبلغ از تبلیغ باید اصلاح امور و مبارزه با شرک و فساد  باشد و در مقام اصلاح طلبی تمام توان و امکانات خود را بکار گیرد . «ان ارید الا الاصلاح ما استطعت  » .

20- مبلغ باید به آنچه می گوید نزدیک شود  و مردم از او عمل  را ببینند . «ما ارید ان اخالفکم الی ما انهکم عنه » .

21- برای موفقیت در تبلیغ باید فقط خوف خدا را در دل داشت و نترسید . «والذین یبلغون رسالات الله ویخشونه ولا یخشون احدا الا الله  » .

22- مبلغ موفق کسی است که در مقام تبلیغ بر مصائب و ناملایمات صبور بوده، و از کوره در نرود و دلسرد و ناامید نگردد . «فاصبر کما صبر اولوالعزم من الرسل » ، «ولنصبرن علی ما اذیتمونا  » ، «واصبر وما صبرک الا بالله  » ، «واصبر علی ما یقولون  » .

23- در مقام تبلیغ باید هم بشیر بود و هم نذیر «بشیرا ونذیرا» ، نه باید مردم را ناامید کرد و نه به کلی امیدوار، بلکه باید آن ها را میان بیم و امید و خوف و رجاء نگه داشت .

24- از بدان، به خصوص بدان فامیل باید فاصله گرفت و بعد از قطع امید از هدایت ،  راه را از آن ها جدا کرد . «انی بری ء منک » .

25- مبلغ موظف است در برابر اهل فسوق و فجور و شرک موضع بگیرد و از اعمال آنان اعلام برائت کند . «انی بری ء مما تعملون  » ، «انی بری ء مما تشرکون  » .

26- تواضع و فروتنی نسبت به پیروان و هدایت یافتگان، از مهم ترین نکات در برخوردهای اجتماعی است . «واخفض جناحک لمن اتبعک من المومنین » .

27- تبلیغ کننده   وظیفه شناس در مقام تبلیغ دین موظف است به اهل ایمان بها دهد و آن ها را به سرمایه داران و متکبران نفروشد . «ولا تطرد الذین یدعون ربهم بالغداة والعشی  » .

28- چه زیباست که تبلیغ کننده از معارف دین، در مقام بندگی و عبادت بهتر از دیگران و سر مشق دیگران باشد . «فانا اول العابدین  » .

29- مبلغ باید در آنجا که خداوند اجازه می دهد، به افکار عمومی احترام بگذارد و با مردم در مسائلی که مربوط به خودشان و زندگی شان است مشورت نماید و خود سرانه عمل نکند . «وشاورهم فی الامر » .

30- در تبلیغ باید از خانواده خود و اصلاح و تربیت و هدایت آنان غافل نبود، بلکه باید از آنان شروع کرد . «وامر اهلک بالصلاة  » ، «وانذر عشیرتک الاقربین  » .

31- در هیچ لحظه ای نباید از شر و مکر اهل مکر غافل شد . برای رهایی از دست آنان، خداوند بهترین پناهگاه است . «قل اعوذ برب الناس  » ، «قل اعوذ برب الفلق  » .

32- تقویت کردن قدرت فکر  طرف مقابل و حس کنجکاوی و  به کار انداختن آن در مقام استدلال یکی از راه های انتقال مفاهیم اعتقادی و اثبات اعتقادات است . «فاسئلوهم ان کانوا ینطقون  » ، «فلما جن علیه الیل رءا کوکبا قال هذا ربی فلما افل قال لا احب الافلین  » .

33- در مقام استدلال می توان با سؤال کردن فطرت خفته مخاطب را بیدار ساخت . «اتعبدون ما تنحتون » ، «اتعبدون من دون الله ما لا ینفعکم ولا یضرکم  » ، «او لو کان ابائکم لا یعقلون شیئا ولا یهتدون  » .

34- استقامت و ماندن تا آخرین وضعیت، و تنها نگذاشتن مردم، مورد تاکید است . «وذالنون اذ ذهب مغاضبا فظن ان لن نقدر علیه فنادی فی الظلمات ان لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین  » .

35- عدم اظهار نیاز به مردم - حتی در شدت و نیاز - و بردن حاجات به پیشگاه قاضی الحاجات از ویژگی های معنوی مبلغان راستین است . «رب انی لما انزلت الی من خیر فقیر  » .

36- صراحت لهجه، شفاف سخن گفتن و پرهیز از سخنان دو پهلو، تاثیر بیشتری در انتقال پیام دارد . «انی بری ء مما تعملون » ، «انی لعملکم من القالین » ، «اف لکم ولما تعبدون من دون الله » .

37- برای استدلال و بیان حجت باید زمینه سازی کرد . «فنظر نظرة فی النجوم فقال انی سقیم  » ، «فراغ الی الهتهم فقال الا تاکلون  » .

38- بیان نقاط مثبت جنبه حق، می تواند مخاطب را در استدلال برای حق، بهتر قانع کند . «الذی خلقنی فهو یهدین والذی هو یطعمنی ویسقین واذا مرضت فهو یشفین  » .

39- مبلغ نباید فضائلی را برای خود ادعا کند که در او وجود ندارد . «ولا اعلم الغیب ولا اقول انی ملک  » .

40- همتا دانستن خود با خصوصیات مادی و انسانی مردم و اعلام این همتا انگاری برای آنان، شبهات را از دل آنان زدوده و بر اعتمادشان خواهد افزود . «سبحان ربی هل کنت الا بشرا رسولا  » .

41- دعوت یک مبلغ  فقط باید برای خدا و به سوی خدا و تسلیم در مقابل امر خدا  باشد و  نه به سوی پیروی از جناح  و حزب و  حکومت  و باند سیاسی . «ومن احسن قولا ممن دعا الی الله وعمل صالحا وقال اننی من المسلمین  » .

42- با بیان جملات امید بخش می توان روح مقاومت را در مردم زنده کرد . «وقال موسی لقومه استعینوا بالله واصبروا ان الارض لله یورثها من یشاء من عباده والعاقبة للمتقین  » .

43- بیان نعمت های الهی و تذکر دادن نسبت به آن ها، روحیه تعبد و خداگرایی مردم را تقویت می کند . پس باید همچون انبیاء الهی نعمت های الهی را برشمرد و نسبت به آن ها آگاهی داد . «قال اغیر الله ابغیکم وهو فضلکم علی العالمین  » ، «اذکروا نعمة الله علیکم اذ انجیکم  » .

44- می توان حوادث و تحولات گذشته را بیان کرد و خوبی ها و بدی ها را با یکدیگر مقایسه نمود، تا مردم با توجه به تجربه های گذشته متذکر شوند . «وذکرهم بایام الله  » .

 

45- حال که خداوند متعال توفیق تبلیغ دین را داده است، باید نسبت به این توفیق الهی شاکر بود . «یا موسی انی اصطفیتک علی الناس برسالاتی وبکلامی فخذ ما اتیتک وکن من الشاکرین  » .

46- مبلغ باید نسبت به دستورات الهی جدی و محکم باشد و با شدت، قوت، صلابت، جدیت، حساسیت و غیرت دینی آن ها را تبلیغ کرده و تا می تواند  در عمل به عرصه ظهور برساند . «فخذها بقوة  » ، «یا یحیی خذ الکتاب بقوة » .  

نظرات 4 + ارسال نظر
رامی بازگری سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ق.ظ http://rostaibazger.blogfa.com

ســـــــــلام دوست خوبم
عشق بیشتر از غریزه آب می خورد و هرچه از غریزه سر زند بی ارزش است،
دوست داشتن از روح طلوع می کند و تا هرجا که روح ارتفاع دارد همگام با آن اوج میگیرد دوستی نا اشنا به وبلاگ روستای بازگــــــرمطلبی فرستاده است که در دوران تحصیل شاگرد استاد معلم میروی طاهرزیی بوده است واز مدیریت این وبلاگ درخواست کرده که این مطلب را در صفحه ی اول بگذارد. من هم این را وظیفه ی از وظایف خود دانستم واین مطلب راکه پر از لطف ومحبت است در صفحه ی اول قرار دادم.حضور شما دوستان افتخار ماست بانظراتتان ما را راهنمای فرماید...

علی سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:55 ب.ظ http://Isaacahmadi.mihanblog.com

سلام دوست خوبم

با آهنگ بسیار زیبا و شنیدنی به نام " بی وفا " به روزم ...

دومین اثر مشترک با صدای اسحق احمدی و عمران طاهری

منتظرتم ...

یا علی ...

بحلی چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:07 ب.ظ

به مناسبت ماه محرم

برادران و خواهران مسلمان!امروز مصائب گوناگونی که اعم از قحطی، ویرانی، کشتار، زلزله، ذلت و غیره گریبانگیر مسلمانان است سبب اساسی آن، دوری آنها از اوامر الله جل جلاله و رسولش صلی الله علیه وآله وسلم است، هیچ روزی نیست که واقعۀ تلخی برای مسلمانان رخ ندهد، ولی بخود نمی آیند و متوجه نمیشوند!
متأسفانه شیطان توانسته است، سنت را بدعت، و بدعت را سنت به مردم جلوه دهد و تعدادی را بدنبال خود بکشاند.


عاشورا ! روزیکه با روزه گرفتن گناهان یکسال قبل محو می گردد ولی شیطان با حیله و نیرنگش توانست اینروز را از خط سیر اصلی اش منحرف سازد

«در عاشورا روزه بگیرید، نهم و دهم زیرا که گناه یک سال را می بخشد

موضع اهل سنت در خصوص شهادت حسین رضی الله عنه »


به مناسبت ماه محرم کتابخانه عقیده تصمیم گرفت مجموعه ای از کتابهای مرتبط به این ماه مبارک را خدمت شما عزیزان تقدیم نماید تا مسلمانان از حقیقت این ماه و روز عاشورا آگاه شوند همچنین راهی از راه های شیطان که بعضی از برادران و خواهران ما را به بیراهه برده است مسدود گردد. برادران و خواهران مسلمان می توانند با فشار دادن به روی اسم کتاب آنرا از کتابخانه عقیده داونلود نمایند.
قاتلان حسین رضی الله عنه را بشناسید
حقیقت عاشورا


جوابهای نورانی در مورد عاشورای حسینی چه کسانی حسین رضی الله عنه را به شهادت رساندند؟
روز عاشورا را چگونه بگذرانیم؟

شیعه و حسینیه ها

نگرشی نو به تاریخ صدر اسلام

توسل - وساطت بین الله و بندگان

زیارت از دیدگاه ائمه




زیارت قبور بین حقیقت و خرافات




احکام میت و آداب سوگوارى


لینک این مطلب

http://tahrui2.blogsky.com/1389/09/16/post-135/


http://WWW.TAHRUI2.BLOGSKY.COM

بحلی شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:02 ق.ظ

اطلاعیه تعاونی خیرین گیاوان
بسم الله الرحمن الرحیم



برادر وخواهران گرامی شما خوب میدانید که نماز خوندن یک فرض الهیست وبرای هر مسلمان واجب هست که این فریضه الهی را به نحو احسن انجام بدهد بدون کوچکترین نقص تا مورد قبول خداوند عزوجل قرار بگیرد اگر دروضو یا در تلاوت یا دیگر اعضای نماز اشتباهی پیش بیاد چه عمدآ باشه یا غیر نماز ناقص میشود وباید دوباره خونده شود

سروران گرامی مطمعنم که همه شما این را خوب میفهمید که در صد بیشتری از خواهران ما در ایران وبخصوص در مناطق سنی نشین بخاطر بافت فرهنگیشان ومشکلاتی که داشتند در گذشته نتوانستند درس بخوانند ودرصد کوچکی از اینها از مکتبهای قرانی که تو محلشان برپا بوده چیزهای یاد گرفته اند وباقی از کمی سواد رنج میبرند حتا نمیتوانند سوره حمد را که در نماز باید بخوانند بطور صحیح تلفظ بکنند چه برسه به دیگر سوره های قران ودعاهای که در نماز باید بخوانند

به همین خاطر با صحبتهای که با صاحب نظران علم دینی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که یک تعاونی خیری تشکیل بدهیم وتا در حد بضاعتمون کمک مالی بکنیم به این تعاونی تا در روستاهای که محتاج مکتبهای قرانی هستند یک اموزگار قرانی از همان محل استخدام بکنیم

تا هم اموزش قران بدهد وهم نماز وباقی فریضه ها را .

این تعاونی خیری با مدیرتی ملا بحلی ودیگر دوستان خیر گیاوان اولین مکتب قرانی را در سرخور تاسیس کردند وانشاالله بزودی کارش را شروع میکنند

اگر دوستانی مایل به همکاری با این خیریه هستند وهر ماه در حد توانشان کمک مالی بکنند به این تعاونی بکنند تا اموزکار بیشتری استخدام وبه روستاهای که محتاج اموزگار هستند بفرستند

مطمعن باشید که هر کاری در این تعاونی صورت بگیرد اگر شما عضو این این تعاوانی باشید

چه در مورد استخدام اموزگار وچه در در دیگر موارد بدون مشورت با شما کاری صورت نمیگیرد

لازم به ذکر هست که اسم خیرین در این وبلاگ به صلاحیت خودشان اعلام میشود

انشاالله اجرتان با کسی که در راهش قدم برداشتی وبرای بندگانش اموزش چگونگی ستایشش را میکنی

ومن الله توفیق

برادر کوچکتان بحلی

شرح بیشتر در وبلاگ تعاونی خیرین http://bahanews.blogsky.com/

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد